Waarom?

Geen enkele amateurvereniging kan tegenwoordig nog bestaan zonder de inzet en bijdrage van (veel) vrijwilligers. Ook binnen onze vereniging hebben we hier al een aantal jaren mee te maken. Het aantal vrijwilligers loopt terug en we moeten steeds meer zelf doen als vereniging, waardoor de belasting van de huidige groep vrijwilligers alsmaar toeneemt.

Om te voorkomen dat dit op termijn echt consequenties heeft voor het voortbestaan van onze vereniging is door de leden van SV Buren in de Algemene ledenvergadering van 2021 besloten dat het verrichten van vrijwilligerstaken onderdeel moet uitmaken van het lidmaatschap van onze vereniging. Het bestuur heeft dit inmiddels laten opnemen in het huishoudelijk regelement.

Hiermee bereiken we dat we samen zorg dragen voor een optimale bezetting van de uitvoering van verschillende functies, taken en activiteiten binnen onze vereniging zodat het voortbestaan van de vereniging wordt gewaarborgd.

Onder het mom ‘vele handen maken licht werk’ zorgen we ervoor dat het plezier in de vrijwilligersfuncties en –taken blijft, zodat de continuïteit van de vereniging niet in het geding komt. Wij rekenen er op dat iedereen de verantwoordelijkheid neemt die hij of zij kan nemen, zodat we met elkaar onze mooie vereniging in stand houden.

Op deze pagina is het vrijwilligersbeleid opgesteld op basis van eigen inzichten en ervaringen van andere voetbalverenigingen. Het vrijwilligersbeleid is gebaseerd op de volgende uitgangspunten:

• Je mag lid worden van SV Buren
  • Je hebt dan recht op het spelen van wedstrijden, maar
  • Je hebt de plicht om bij te dragen in de organisatie van SV Buren

Met dit vrijwilligersbeleid wordt ernaar gestreefd dat alle leden van SV Buren een steentje bijdragen aan het welzijn en de toekomst van de vereniging.